Minum Jus Goji - Adakah Anda mengetahui daripada bahaya yang tidak diketahui Goji Berries?

Minum Jus Goji - Adakah Anda mengetahui daripada bahaya yang tidak diketahui Goji Berries?

Jus goji berasal dari buah goji, yang beri oren-merah itu adalah rahsia yang tersembunyi daripada kehidupan lama sami Tibet dan barat China. Untuk generasi yang banyak, buah Goji telah digunakan untuk merawat tekanan darah tinggi dan kencing manis. Tetapi adakah anda tahu bahawa jus Goji mempunyai bahaya tersendiri untuk kesihatan kita?

Artikel ini akan membuat banyak pengiklan marah. Malah, saya menjangkakan e-mel kebencian banyak daripada mereka dalam beberapa hari. Tetapi ini adalah maklumat yang paling orang tidak mahu orang ramai tahu.

Bertentangan dengan persembahan yang paling berwarna-warni dan gembira kesihatan mujizat-mujizat yang jus ini boleh tawarkan, masih terdapat masalah yang boleh dihadapi jika kita tidak dimaklumkan tentang bahaya ini. Izinkan saya menerangkan kepada anda mengenai topik ini.

Ramai orang menuntut anda tidak perlu untuk berunding dengan doktor anda untuk mengambil jus Goji, ia adalah benar-benar selamat. Tetapi adakah anda tahu bahawa Jus Goji kadang-kadang boleh mengganggu ubat anda? Ya, ini adalah benar terutamanya jika anda mengambil ubat-ubatan penyelenggaraan untuk tekanan darah tinggi. Jika anda mengambil ubat-ubatan darah menipis, ejen di Goji boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan dan membuat mereka kurang berkesan atau mempunyai akibat lain.

Jus ini mempunyai sifat anti-koagulan. Apabila diambil dengan ubat-ubatan tradisional untuk mencairkan darah untuk mencegah serangan jantung, strok dan darah beku dalam urat dan arteri, ada kemungkinan yang baik herba dan ubat interaksi dan ini boleh membawa kepada pendarahan. Contoh ubat-ubatan ini, digunakan untuk melawan trombosis dan embolisme, adalah warfarin dan Coumadin.

Goji juga boleh mengganggu dengan ubat tekanan darah tinggi. Hasilnya ialah ketegangan tidak menimbulkan atau penurunan mendadak tekanan darah, yang boleh membawa maut. Apabila anda kencing manis, terlalu banyak jus goji juga boleh menurunkan kadar gula dalam darah dengan ketara yang membawa kepada pening akibat hipoglisemia sementara atau gula darah rendah yang tidak normal.

Sebagai penutup, jika anda mempunyai masalah seperti tekanan darah tinggi dan kencing manis, selalu berunding dengan doktor anda apabila mengambil makanan tambahan seperti jus Goji.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar