Bagaimana untuk menghilangkan kutu Dengan Cuka

Bagaimana untuk menghilangkan kutu Dengan Cuka

Berumur antara tiga dan sepuluh anak anda mempunyai risiko yang tinggi untuk masalah perubatan sangat biasa. Berjuta-juta kanak-kanak di seluruh dunia turun dengan serangan kutu. Pediculosis, istilah perubatan bagi serangan kutu, adalah amat mudah berjangkit juga. Ia akan cepat merebak ke hampir semua orang kanak-kanak itu datang ke dalam kenalan dengan, seperti rakan-rakan mereka, keluarga, dan rakan-rakan (ini mungkin di mana dia mendapat ia di tempat pertama). Inilah sebabnya mengapa anda selalu mendengar bahawa anda perlu untuk menjaga masalah ini secepat mungkin. Penyebaran serangga parasit mempercepatkan setiap tahun. Ia sebenarnya dianggap sebagai endemik global sudah. Jika anda sedang mencari cara yang baik untuk menghilangkan kutu anda sentiasa boleh cuba menggunakan cuka.

Mengenal pasti kutu kepala adalah agak mudah. Cara pertama adalah untuk mencari mereka dengan mata kasar. A kutu (tunggal untuk kutu) adalah kira-kira saiz biji bijan dan akan sama ada kelabu atau merah dalam warna. Walaupun mereka sangat kecil, melihat mereka adalah tidak mustahil. Masalahnya ialah bahawa mungkin terdapat sedikit lima atau enam di kepala keseluruhan kanak-kanak. Nasib baik, anda mungkin akan dapat melihat luka dan lebam mereka tinggalkan selepas makan. Mereka adalah hampir sama dengan gigitan nyamuk tetapi juga boleh muncul kudis merah besar. Mereka biasanya sangat gatal. Jika anda perasan bahawa anak anda menggaru di kepala nya lebih kerap daripada biasa maka anda harus mempertimbangkan memeriksa mereka untuk kutu.

Teori ini ialah cuka terdiri daripada beberapa asid. Asid akan membantu melonggarkan semua karung telur yang melekat pada rambut. Telur kutu biasanya dipanggil telur. Ini akan menjadi satu permulaan yang sangat baik apabila anda mahu untuk menghilangkan kutu. Masalahnya ialah bahawa cuka tidak boleh digunakan sebagai rawatan yang lengkap, anda perlu juga menggunakan sikat kutu komersial. Tidak seperti sikat biasa, sikat ini biasanya diperbuat daripada bahan yang sangat keras dan gigi adalah sangat sangat rapat. Ini kerana kutu dan telur mereka adalah begitu kecil bahawa mereka akan dimuatkan melalui gigi sikat biasa.

Jika anda tidak mencari rawatan yang menggunakan cuka sebagai cara yang berkesan untuk menghilangkan kutu, maka anda perlu mempertimbangkan untuk menggunakan salah satu produk komersil yang terdapat. Jika ia adalah racun perosak yang bimbang anda, terdapat juga banyak rawatan amat berkesan dibuat sepenuhnya dengan bahan-bahan semulajadi yang selamat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar