Kuasa Penyembuhan Air Sebagai Jangkitan Sinus Home Remedy

Kuasa Penyembuhan Air Sebagai Jangkitan Sinus Home Remedy

Kita boleh menemui banyak mujarab jangkitan sinus ubat rumah apabila kita tahu bagaimana untuk menggunakan alam semula jadi yang merupakan air, udara, cahaya matahari, iklim dan bumi.

Dalam artikel ini, saya ingin menulis mengenai bagaimana kita boleh menggunakan air sebagai agen penyembuhan dalam merawat jangkitan sinus anda. Air adalah penawar hidup dan terdapat banyak cara untuk menggunakan pembersihan dan meremajakan kuasa air untuk meningkatkan kesihatan dan daya hidup kami.

1. Mandi lengan Hot

Melibatkan satu tangan pada satu masa ke dalam satu mangkuk air yang mendapat secara progresif lebih panas untuk meningkatkan kesan yang baik. Tambah beberapa titik minyak yang penting dan menjadi lebih kreatif apabila menggunakan mereka seperti apabila anda mahu merawat batuk dan selsema anda, gunakan kayu putih, untuk sinus, menggunakan selasih, untuk sesak nafas, penggunaan lavender atau campuran minyak ini kerana mereka biasanya digunakan untuk merawat masalah kesihatan yang berkaitan dengan sistem pernafasan.

Ini rawatan hydrotherapeutic adalah sangat berkesan ubat rumah jangkitan sinus kerana ia bukan sahaja boleh melegakan jangkitan anda tetapi juga boleh menurunkan tekanan darah dan membantu anda untuk berehat dan dapat tidur lebih baik.

2. panas dan mandi air sejuk penuh

Rawatan ini sangat berkesan untuk mengurangkan kesesakan, membuka kawasan sinus dan membantu untuk mencairkan mukus tebal yang sedang membina di dalam rongga sinus anda.

Air sejuk mempunyai kesan merangsang, mengecutkan saluran darah dan menghalang tindak balas biokimia yang menyebabkan keradangan. Air suam atau panas mengembangkan saluran darah, meningkatkan aliran darah ke kulit dan mengurangkan tekanan darah dan mempunyai kesan yang lebih santai, cuba menambah beberapa titik pudina, menthol atau thyme.

Adalah disyorkan untuk mengambil mandi sejuk pada waktu pagi semasa bangun dari tidur dan mandi air panas pada waktu malam sebelum tidur dan tidak untuk mandi selepas makan, tunggu sekurang-kurangnya 2 jam. Apabila terdapat kemerahan sedikit pada kulit atau rasa amat sejuk atau panas menunjukkan bahawa ia adalah masa untuk menyelesaikan mandi.

3. mandi Kaki pada suhu alternatif

Ini mudah terapi mandian kaki adalah amat berguna jangkitan sinus ubat rumah kerana ia boleh merangsang peredaran dalam urat dan arteri dan oleh itu amat berkesan untuk memerangi sakit kepala sinus kerana ia membersihkan kesesakan darah terkumpul di kepala, itu melegakan ketegangan kepala anda. Meletakkan kedua-dua kaki dalam besen air panas pertama kemudian dalam kesejukan dan mengulangi kitaran ini selama tiga hingga lima kali. Sekali apabila anda selesai terapi ini, gosok kaki anda dan memakai sarung kaki anda dan tidur.

4. Moist haba

Mengambil mandi panas adalah sangat mudah, murah tetapi amat berkesan jangkitan sinus rumah ubat untuk melegakan kesakitan sinus anda, tetapi juga akan membantu untuk meningkatkan saliran dan aliran darah ke kawasan sinus anda. Apabila anda menyedut stim semasa mandi panas, membantu untuk membersihkan dan nipis mukus dalam sinus anda.

Air membantu untuk memastikan sistem pernafasan kita terhidrat yang menghalang pengumpulan lendir tebal dalam rongga sinus anda. Sesetengah pakar percaya bahawa dehidrasi mendasari masalah kesihatan kerana air membantu untuk mengepam keluar toksin untuk menjaga sel-sel dan organ-organ kita sihat. Adalah disyorkan untuk minum sekurang-kurangnya 2-3 liter air bersih sehari tetapi kopi, teh atau minuman beralkohol tidak termasuk kerana mereka menjadi kering.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar