Apabila Herba Bukankah Pemulihan Alternatif

Apabila Herba Bukankah Pemulihan Alternatif

Penggunaan herba dan juga kulat sebagai ubat kembali ke prasejarah. Bukti ini boleh didapati di banyak laman web ahli arkeologi dan ahli antropologi telah disiasat. Kegunaan bersejarah pertama datang kepada kami keluar dari Mesir. Penemuan seperti Ebers Papyrus (sekitar 1550 SM) memberikan kita bukti bahawa ia bukan hanya sihir dan jampi. Papyrus ini juga mempunyai ubat-ubat herba, ada yang masih digunakan.

Itu bukan satu-satunya bukti penggunaan purba ini ubat-ubatan berasaskan tumbuhan. Homer menulis tentang amalan perubatan Mesir. Tamadun lain pada masa itu petisyen pelbagai Firaun untuk ubat-ubatan.

Greece purba membawa kami "Bapa Perubatan," Hippocrates. Sumpah dia menulis untuk doktor dia dilatih masih diambil oleh profesional perubatan. Ia bermula, "Pertama, tidak membahayakan." Doktor lain era Greek menemui maklumat mengenai otak, saluran darah dan fakta anatomi lain.

Orang-orang Rom datang dengan banyak perkara yang membantu, tetapi mereka lebih bersifat kesihatan awam. The paip pertama datang daripada orang-orang Rom, kedua dengan membawa air masuk ke rumah dan dengan mengeluarkan kumbahan. Ia mesti berkata bahawa paip yang diperbuat daripada plumbum, yang menyebabkan banyak masalah-masalah yang tersendiri.

Beberapa aspek perubatan mundur selepas Empayar Rom dibubarkan. Kebersihan diri yang dialami. Ketakutan dan kepercayaan karut menjadi lebih dominan. Kajian Hippocrates terus, jadi beberapa perkara yang telah diselamatkan di masa ini.

Kebanyakan persediaan herba pada zaman ini telah dilakukan oleh wanita. Wanita manor itu akan mempunyai sebuah bilik lagi, di mana dia palsu persediaan herba untuk keluarganya dan orang-orang yang hidup di tanah mereka. Bidan dan apotek juga menyediakan perkhidmatan seperti yang diperlukan.

Ilmu perubatan mula berkembang lagi semasa Renaissance. Apabila mesin cetak dicipta, pengetahuan herba mengambil kira, dan doktor mula mempersoalkan beberapa kaedah lama dan bereksperimen dengan satu-satunya ubat ada, sebahagian besar daripada mereka herba di alam semula jadi.

Apabila orang ramai mula pindah ke Dunia Baru, mereka membawa banyak herba yang paling berguna dengan mereka. Itu tidak menghalang mereka daripada belajar dari penduduk asli Amerika, dan Pharmacopeia kami berkembang. Perkara-perkara yang sama berlaku sebagai penghuni berpindah di seluruh benua. Doktor tidak sentiasa mempunyai akses kepada ubat-ubatan yang dirumuskan, mereka terpaksa bergantung pada tumbuh-tumbuhan di sekeliling mereka.

Mungkin sukar untuk percaya, tetapi terdapat banyak herba masih digunakan dalam, perubatan tradisional moden. Digitalis dan Tamoxifen tidak boleh lagi disintesis. Mereka adalah dibuat masing-masing dari Foxglove dan Yew Pasifik.

Ini adalah mengapa saya mendapat geli hati apabila saya bertanya mengapa saya percaya ubat-ubat herba kerja. Kita masih menggunakannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar