Akupunktur Sebagai Teknik terbukti Tetapi Masih Popular Perubatan

Akupunktur Sebagai Teknik terbukti Tetapi Masih Popular Perubatan

Ilmu perubatan telah berkembang di Barat sekurang-kurangnya sejak Hippocrates dicipta Sumpah Hippocrates kadang-kadang sekitar 400 SM. Ia telah dibangunkan melalui kaedah saintifik yang bergantung kepada ujian untuk membuktikan atau menyangkal hipotesis. Penyembuhan orang telah berdasarkan ubat-ubatan dan pembedahan. Sementara itu, manakala perubatan Barat telah membangun, kaedah alternatif merawat penyakit telah berkembang di Timur. Ubat ini mempunyai orientasi yang lebih rohani, dengan kepercayaannya di dalam chi badan.

Sejak abad yang lalu, pesakit di Barat telah melihat ke Timur cara-cara untuk menambah penyembuhan yang disediakan oleh doktor tradisional. Pilihan-pilihan ini telah diambil ke atas istilah "perubatan alternatif." Sepanjang Abad Kedua puluh, doktor Barat telah melihat kaedah alternatif dan mendapati mereka berkesan dalam banyak keadaan, dan kedua-dua falsafah perubatan mula bergabung. Kaedah purba Cina rawatan adalah lebih murah daripada kos menggunakan beberapa ubat-ubatan preskripsi yang lebih tradisional.

Kelebihan lain adalah bahawa ia boleh memulihkan kesihatan anda tanpa kesan sampingan berbahaya yang ubat-ubatan preskripsi sering mempunyai. Semakin ramai doktor Barat mencadangkan jenis ini perubatan alternatif untuk pesakit mereka. Sesetengah klinik akan mempunyai ahli akupunktur pada kakitangan. Salah satu teknik perubatan alternatif yang popular dan sering mustajab adalah akupunktur. Untuk akupunktur Dallas adalah tempat yang baik untuk pergi. Dan bagi ahli akupunktur Dallas adalah tempat yang baik untuk bekerja.

Akupunktur telah dibangunkan di China lama dahulu bahawa permulaannya hilang dalam awal sejarah. Ia adalah berdasarkan kepada kepercayaan mereka dalam bidang tenaga dalam badan. Penyakit ini disebabkan oleh gangguan atau anjakan dalam kuasa tenaga. Akupunktur ini meletakkan jarum kecil ke tempat-tempat khas pada badan pesakit untuk mengubah dan menyesuaikan bidang ini. Apabila doktor Barat melawat China pada tahun 60-an dan 70-an, mereka melihat akupunktur digunakan bagi menggantikan ubat bius dalam pembedahan.

Walaupun tidak ada bukti saintifik mengikut sains Barat, terdapat cukup bukti anekdot bahawa ramai pesakit dan juga doktor telah menjadi orang yang beriman dalam rawatan. Seseorang akan berfikir bahawa proses ini akan menyakitkan, tetapi ia dikatakan tidak menyakitkan. Sebabnya ialah bahawa jarum akupunktur yang sangat halus.

Satu lagi bentuk akupunktur akutekanan. Dalam rawatan ini, jarum tidak digunakan. Sebaliknya, tekanan tempat terapi pada mata badan yang sama seperti yang digunakan untuk akupunktur. Rawatan ini digunakan untuk sebab-sebab yang sama seperti akupunktur, terutamanya untuk melegakan kesakitan. Satu kelebihan akutekanan adalah bahawa seseorang boleh melakukan pada dirinya, sekali mata yang betul dan tiga teknik yang digunakan dengan betul.

Yang pertama ini dikenali sebagai tonifying. Jika anda perlu untuk mengukuhkan lemah chi, anda boleh menekan ibu jari atau jari ke dalam titik tekanan dan tahan selama kira-kira dua minit. Jika chi disekat atau bertakung, teknik bersurai berkesan. Untuk teknik ini, jari atau ibu jari mengenakan tekanan bulat. Ketiga, menenangkan, melibatkan perlahan-lahan mengusap mata selama kira-kira dua minit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar